DSC02369.JPG  

DSC01723.JPG  

今天想記錄一下Ryan說的故事,(穿插我們生活的照片囉!)

DSC02360.JPG  
上次有說一個關於形狀的,沒即時記下就忘了,
好幾句也不錯,其中好像是這樣:
Circle.circle,round and round.
The moon is like the circle.
The moon is shining in the dark sky.

DSC01538.JPG  

今天黑漆漆地躺在床上一樣多話,

DSC01620.JPG  
我:我說個故事給你聽。
兒:不要,我說個故事給你聽。
說完還問我這是什麼故事,
我:Elephant and snake.
兒:No,Elephants and a snake.要加a,
你知道a嗎?a(ㄜ)就是A(ㄟ).

DSC00661.JPG  

<Elephants and a snake>
Daddy elephant and mommy elephant is taking the rest.
Brother elephant and sister elephant is looking at the book.
Baby elephant is sitting in the sofa.
Snake saw the elephant's house.
Snake go inside.
Brother elephant and sister elephant is looking at the book.
Snake go outside and look for another house.
Pig house.
Snake go inside.Nobody is at home.
Snake go outside.
Snake go home.
~The End~

對,他還自己說~The End~,好可愛!

DSC00051.JPG  

我靜靜地聽他說完故事,心裡仔細記下他的用語,
我知道很多文法不對,但又何妨?
我沒有糾正他,因為我也常錯,哈~
我相信他會愈來愈進步,
我相信他的故事會愈來愈豐富,
我可愛的兒,謝謝你為媽咪說的故事,
晚安!

DSC01571.JPG  

 DSC01515.JPG DSC01363-1.jpg  

 

arrow
arrow

    ancle 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()